Helpdesk IT


Helpdesk – Pomoc Informatyczna

Helpdesk IT to usługa w skład której wchodzi, zespół ludzi którzy są w ciągłej gotowości do przyjmowania zgłoszeń. Służymy pomocą w rozwiązywaniu problemów IT. Kładziemy nacisk na szybkość i skuteczność działania pomocy informatycznej. Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie jak i przez stronę internetową. Na podstawie zgłoszeń budujemy historię awarii, którą na życzenie klienta możemy raportować. Pomoc informatyczna skierowana jest do wszystkich, którzy chcą mieć niezawodne wsparcie w kryzysowych chwilach.

Na podstawie współpracy z naszymi klientami, odkryliśmy, że helpdesk IT płynnie wniknął w struktury organizacji. Jest to ważne ze względu na poziom, jaki chcemy sobą reprezentować. Często przy zgłoszeniach zespół szuka przyczyny usterki i buduje wiedzę na przyszłość. Na podstawie naszego doświadczenia wiemy, że większość problemów można rozwiązać zdalnie. Jeżeli jednak nie jest to możliwe, zostaje wysłana odpowiednia osoba do klienta i dokonuje naprawy na miejscu.

Każdy ze sprzętów informatycznych ma swój cykl. Uchwycenie tych cyklów jest możliwe dzięki monitoringowi IT. Razem z monitoringiem i dokumentacją zgłoszeń na helpdek IT można budować historię awarii. Wykrywaniem takich zależności zajmuje się osobny dział firmy Luxbit – doradztwo IT.

Specyfika Helpdesk IT:  

  • dostępność w dni robocze 8-16
  • status i przebieg realizacji zgłoszenia
  • większość problemów rozwiązywanych jest zdalnie podczas pierwszego kontaktu
  • zakres czynności i szybkości reakcji uzależniony jest od wybranego abonamentu

Zakres czynności:

  • przyjmowanie od użytkowników zgłoszeń dotyczących sprzętu IT oraz oprogramowania komputerów
  • zdalne rozwiązywanie problemów i udzielanie telefonicznych konsultacji
  • dojazd do klienta i udzielanie konsultacji w celu rozwiązania poważniejszych awarii
  • okresowe raportowanie liczby zgłoszeń i terminowości realizacji zadań
  • monitoring awarii sprzętu IT
  • system operacyjny MS Windows i pakiet biurowy MS Office